Știri și evenimente


Webinar Demonstrating the capabilities of VITAL-5G facilities 22 June


Vă invităm să participați la cel de-al doilea webinar din cadrul proiectului VITAL-5G, webinar dedicat implementarilor de infrastructuri de retea de tip 5G pentru dezvoltarea de aplicatii, platforma de orchestrare si instantiere automata de Network Application.

Webinar-ul se adresează atât cadrelor universitatre cât și doctoranzilor, masteranzilor și studenților la licență din anul terminal!

Evenimentul va avea loc in data de miercuri, 22 iunie, ora 15 CET. Puteți accesa evenimentul la adresa : https://bit.ly/3y5cHRD sau scanând codul QR din imaginea atașată.

Agenda evenimentului:

  • 10 min: VITAL-5G Reference Architecture
  • 30 min VITAL-5G Facilities overview
  • 10 min Demonstration: VITAL-5G NetApps onboarding through OSM
  • Questions: 5-10 min

Mai multe detalii puteți găsi la adresa https://www.vital5g.eu

Resurse

https://bit.ly/3y5cHRD

https://www.vital5g.eu

Workshop gratuit: Detectie, protectie & GDPR


Odata cu transferul accelerat al activitatii inspre mediul online, suntem martorii ridicarii unor noi provocari in derularea actiunilor noastre de zi cu zi. Cei doi ani de pandemie, munca la distanta si, mai recent, conflictul armat care se desfasoara in continuare pe teritoriul vecinilor nostri ucrainieni au adus in prim plan amenintarea atacurilor cibernetice asupra indivizilor, afacerilor si inclusiv a natiunilor.

Raportul Data Breach Investigation (DBIR) lansat in 2022 ne arata ca 82% din bresele de securitate au implicat elementul uman, in topul incidentelor fiind incluse actiuni de tip: hacking, malware, erori sau factorul uman.

Perspectiva Forbes pentru IMM-uri pentru 2022 nu este una pozitiva, fiind vehiculate statistici precum:

Companiile au suferit cu 50% mai multe tentative de atac cibernetic pe saptamana in 2021;
Infractorii cibernetici pot patrunde in 93% din retelele companiilor;
43% dintre atacurile cibernetice vizeaza intreprinderile mici, dar numai 14% dintre acestea sunt pregatite sa se apere;
Cele mai frecvente tipuri de atacuri asupra intreprinderilor mici includ: phishing/inginerie sociala (57%), dispozitive compromise/furate (33%), furtul de acreditari (30%).

Cluj IT Cluster, prin proiectul GEIGER, in parteneriat cu BT Club te invita la un seminar dedicat detectiei, protectiei si gdpr-ului, sustinut de specialisti in domeniul securitatii cibernetice, in cadrul caruia invitatii vor aborda aspectele critice privind preventia si detectia atacurilor cibernetice asupra indivizilor si afacerilor, inclusiv puncte esentiale privind asigurarea confidentialitatii datelor conform Regulamentului General Privind Protectia Datelor (GDPR).

Evenimentul FIZIC va avea avea loc marti, 7 iunie 2022, in intervalul 09:00 – 14:00, la sediul Bancii Transilvania din Calea Dorobantilor nr. 30-36, Cluj-Napoca.

Pe parcursul celor 5 ore de seminar, invitatii nostri vor derula exercitii practice de introducere a participantilor in lumea securitatii cibernetice, cum ar fi:
Prezentarea termenilor de baza din securitatea cibernetica;
Modalitati de autentificare, gestionarea parolelor (password manager);
Actualizarea aplicatiilor;
Recunoasterea si evitarea atacurilor de tip “phishing”;
Notiuni de baza legate de recunoasterea si evitarea programelor de tip malware 6 – aspecte de baza legate de GDPR.

Inscrie-te gratuit la eveniment!

Resurse

https://www.clujit.ro/workshop-practic-geiger/

Formular inscriere

Microsoft Certified Fundamentals pentru studenți

In Fundația EOS în parteneriat cu Microsoft va organiza în luna mai 2022 un număr de 4 cursuri Microsoft Certified Fundamentals pentru studenți. Studenții interesați vor beneficia gratuit de următoarele:

Acces la cursul online ales pe platforma Microsoft Learn (în limba engleză) Participare la un curs intensiv (4+4 ore) susținut de un instructor Microsoft cu experiență (MCP) (în limba română) Acces gratuit la o licență de antrenament/simulare în vederea pregătirii pentru examen (în limba engleză) Un voucher de examen pentru susținerea examenului oficial Microsoft Susținerea examenului prin platforma Certiport – Exams from Home (în limba engleză) și obținerea unei certificări Microsoft recunoscută internațional

Lista cursurilor disponibile și formularele de înscriere se regăsesc mai jos (un student poate opta pentru unul sau mai multe cursuri):


Atelier Azure AI Fundamentals (curs de 8h) Perioada: 5-6 mai, ora 10.00 – 14.00 Înscriere aici: https://form.jotform.com/221164066461349
Atelier Power Platform Fundamentals (curs de 8h) Perioada: 12-13 mai, ora 10.00 – 14.00 Înscriere aici: https://form.jotform.com/221164066461349
Atelier Security, Compliance, and Identity Fundamentals (curs de 8h) Perioada: 17-18 mai, ora 10.00 – 14.00 Înscriere aici: https://form.jotform.com/221164066461349
Atelier Azure Data Fundamentals (curs de 8h) Perioada: 25-26 mai, ora 10.00 – 14.00 Înscriere aici: https://form.jotform.com/221164066461349

Resurse

https://form.jotform.com/221164066461349

Sesiune deschisă OEP @ Iași

In perioada 11-15 aprilie Orange Educational Program va fi prezent, on-line, în Centrul Universitar Iași la Facultatea de Informatică din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza.

Evenimentul este unul deschis către întreaga comunitate academică din țară. Sunt 5 zile în care vor avea loc sesiuni online de cursuri, seminarii cu intrebări și răspunsuri bazate pe webinarii înregistrate și laboratoare pe teme de telco, virtualizare, IoT sau Cyber.

Evenimentul este recomandat studenților din anii terminali de licență și celor de la master ce se pregătesc în aria IT/C

Detalii despre programă, înregistrare și modalitatea de colectare a intrebărilor pentru seminariile cu sesiuni de intrebări și răspunsuri se găsesc la adresa : https://education.orange.ro/universitati/orange-educational-program-revine-la-facultatea-de-informatica-din-cadrul-universitatii-alexandru-ioan-cuza-din-iasi/


Resurse

https://education.orange.ro/universitati/orange-educational-program-revine-la-facultatea-de-informatica-din-cadrul-universitatii-alexandru-ioan-cuza-din-iasi/

Certificari Microsoft Azure - aprilie 2022

Acest mesaj este adresat tuturor studenților, cadrelor didactice și personalului din învățământul superior care doresc să obțină certificări Microsoft Azure Fundamentals (AZ-900) și/sau Azure AI Fundamentals (AI-900) în cursul lunii aprilie 2022.

Pentru toți cei interesați, Fundația EOS România pune la dispoziție următoarele resurse de pregătire, testare și certificare a competențelor în mod gratuit.

Așteptăm programările dumneavoastră


Resurse

Job advertisement


The Hasso Plattner Institute (HPI) is Germany's university excellence center for digital engineering www.hpi.de). The joint Digital Engineering Faculty of the University of Potsdam and HPI offers an especially practical and engineering-oriented computer science degree program that is unique throughout Germany. HPI carries out university research that is recognized worldwide. Its teaching and research focus on the foundation and application of large, highly complex and networked IT systems. In the course of its strong growth, the Hasso Plattner Institute, which is academically structured as a digital engineering faculty at the University of Potsdam, is looking for a computer scientist / IT specialist for system integration at the Potsdam location, at the earliest possible date, for the position of:

IT Administrator with a focus on Linux

The position is permanent (unlimited contract) and full-time.

Your tasks
You install, operate, and maintain the Linux infrastructure services, for example DNS, DHCP, Postfix,
You are responsible for the administration and the operation of Linus applications such as cloud storage services, ticket systems, versioning services,
You service and operate various webserver instances based on Apache2, HAProxy, Nginx.


Desired qualifications:
Completed training as an IT specialist for system integration, successful IT studies or comparable qualifications,
Solid experience as an IT administrator,
Analytical skills and an affinity for specific and general IT technical issues in a dynamic and evolving environment,
Strong communication skills as well as a high level of customer and team orientation,and, ideally, knowledge and experience in:
Script and programming languages,
Experience in working with Microsoft Windows and MacOS,
Virtualization,
Fluent German and good skills in both written and spoken English.


What we offer you
a multifaceted job embedded in an international and dynamic work environment,
an exciting, responsible position and the opportunity to make essential contributions,
regular opportunities for advancement through further training and insight into scientific research,
coffee, water, tea and fruit as well as team events, workshops and online employee discounts and a subsidized transporation ticket,
a home-office option,
a place of work on the beautiful HPI campus in Potsdam-Babelsberg (S-Bahn station Griebnitzsee)--with fast transportation connections to Berlin.

We look forward to receiving your application along with your salary expectations.
Please send your application documents by email and in PDF format to: Jobs2022@hpi.de


Resources

http://www.hpi.de/

The Innovation and Research in AI in the context of the global security crisis

Panel Speakers Axel Voss - MEP, Group of the European People's Party Christian von Albrichsfeld - Country Head & General Manager Continental Automotive România Dr. Joshua Ellul - Chairman, Malta Digital Innovation Authority Cécile Huet - Head of Unit A1 (Robotics and Artificial Intelligence Innovation and Excellence), European Commission Traian Rebedea - Associate Professor of Computer Science, Politehnica University of Bucharest (UB)

Join our partners from @see40 on Wednesday, March 9th between 14-16 EEST for the "Innovation and Research in AI in the context of the global security crisis" online Forum session, taking place on Zoom. We will discuss how industry and academia work together to drive innovation and to transform businesses and industries in a time when the world as we know it is facing a major security and economic crisis. This is a registration-only event, so don't forget to register here: https://cutt.ly/JAuG9As


Resurse

https://cutt.ly/JAuG9As

Campionii Industriei Smart City vor fi premiați în 31 martie la Palatul Parlamentului

Gala Smart City Industry Awards este evenimentul principal pentru industria Smart City din România, locul în care cele mai bune proiecte sunt premiate, unde se discută viitorul comunităților și unde sunt aduse în scenă cele mai inspirate idei pentru proiectarea viitorului nostru urban și rural.

Cea de-a șasea ediție a Galei Smart City Industry Awards se desfășoară Sub Înaltul Patronaj al Ministerului Apărării Naționale și sub Patronajul Academic al Universității Politehnica București. Evenimentul organizat de Asociația Română pentru Smart City va avea loc în 31 martie 2022, la Palatul Parlamentului, fiind deschis de mesajul adresat de Ministrul Apărării, domnul Vasile Dîncu, în contextul în care tema acestui an, reConectarea, va avea în prim plan siguranța orașelor, prin componenta de safe city. Alături de Ministerul Apărării Naționale, prin acordarea Înaltului Patronaj, ne dorim să promovăm cultura civică de apărare și securitate a comunităților, educația liderilor și decidenților cu rol în protecția civilă urbană, dar și să recunoaștem eforturile susținute ale celor care au înțeles importanța conceptului Safe City – instituții publice, companii, experți.


Resurse

https://scia.ro/

https://www.administratie.ro/campionii-industriei-smart-city-vor-fi-premiati-in-31-martie-la-palatul-parlamentului/

Cursuri gratuite Microsoft Certified Fundamentals pentru studenții ULBS

Studenții interesați vor beneficia gratuit de următoarele:

  • Acces la cursul online ales pe platforma Microsoft Learn
  • Participare la un curs intensiv (4+4 ore) susținut de un instructor Microsoft cu experiență (MCP)
  • Acces gratuit la o licență de antrenament/simulare în vederea pregătirii pentru examen
  • Un voucher de examen pentru susținerea examenului oficial Microsoft
  • Susținerea examenului prin platforma Certiport – Exams from Home și obținerea unei certificări Microsoft recunoscută internațional.

Lista cursurilor disponibile și formularele de înscriere se regăsesc mai jos:

Atelier Azure AI Fundamentals (curs de 8h)
Perioada: 2-3 martie, ora 10.00 – 14.00
Înscriere aici: https://form.jotform.com/220472054817352

Atelier Azure AI Fundamentals (curs de 8h)
Perioada: 9-10 martie, ora 10.00 – 14.00
Înscriere aici: https://form.jotform.com/220472054817352

Atelier Azure AI Fundamentals (curs de 8h)
Perioada: 16-17 martie, ora 10.00 – 14.00
Înscriere aici: https://form.jotform.com/220472054817352

Atelier Azure Fundamentals (curs de 8h)
Perioada: 14-15 martie, ora 10.00 – 14.00
Înscriere aici: https://form.jotform.com/220472054817352


Resurse

https://form.jotform.com/220472054817352

Webinar online: Building NetApps in the 5G Ecosystem - 17 februarie 2022

Webinarul se adreseaza tuturor celor interesati de tehnologia 5G si dezvoltarea aplicatiilor ce beneficiaza de noile capabilitati aduse de tehnologia 5G. Participantii vor putea urmari studii de caz, descrierea unui proces de certificare a calitatii unei aplicatii de tip NetApp, precum si o dezbatere alaturi de specialisti si startup-uri care dezvolta in prezent astfel de aplicatii.

Inregistrarea este gratuita, pe pagina evenimentului: https://www.eventbrite.com/e/building-netapps-in-the-5g-ecosystem-tickets-261780972937 Tot acolo puteti gasi si inregistrarile webinariilor anterioare educationale, pentru cei care doresc sa urmareasca sau sa revada conceptele descrise anterior.


Resurse

Eveniment

Invitation to EU-U.S. Trade and Technology Council Webinar on Cybersecurity for SMEs, Jan. 25, 2022

The European Commission is organizing a webinar on ‘cybersecurity’ that will take place on 25 January 2022 from 15:00 to 17:00 (Brussels time).

This webinar is the first of a series of trainings/listening sessions for European and U.S. SMEs on digital transformation, which takes place in the context of Trade and Technology Council between the European Union and the United States.

The first part of the webinar will consist of a training on how SMEs can recognize cybercriminals and online threats to their business, protect themselves from the risks of operating on the Internet, and make the products and services they sell cyber-secure. In the second part, SMEs will be welcome to explain their main challenges with cybersecurity, share best practices, as well as address suggestions to us on how to improve our policy support for SMEs.

Attached you will find a more detailed description and agenda of the webinar, which will be offered in seven languages, namely English, French, German, Italian, Spanish, Polish, and Romanian.

As registration is limited to a maximum of 750 people and we aim at having a proper balance between U.S. and EU participants, we encourage you to fill in the registration form as soon as possible.

All confirmed participants will receive a link to the meeting close to the date of the event.

All non-confirmed participants will be able to access the recording after the meeting. Yet, while the training will be recorded and made available via a link after the meeting, the discussion will not be recorded.

The European Commission would also like to know which are challenges you are encountering regarding digital transformation and invites you kindly take part in a survey to hear from you which digital challenges are most relevant.

For any question or information, feel free to send an e-mail to TTC-WG9@ec.europa.eu and/or engage on Futurim .

We look forward to seeing you at the webinar!


Resurse

Registration form

Survey

Futurim

TTC-WG9@ec.europa.eu

Invitation_TTC Webinar Cybersecurity_final

Application Open for Huawei EU Winter School for Female Leadership in the Digital Age

Apply today and get the chance to win a full scholarship to participate in the EU Winter. School for Female Leadership in the Digital Age. Join 27 other European talents in Nice from 21st to 25th February 2021 to learn from top experts and renowned public figures.

How To Apply? Apply directly at www.europeanleadershipacademy.eu! Fill out the online application and submit your form by January 3rd 2022. The whole process will not take you more than 15 minutes.


Resurse

https://www.europeanleadershipacademy.eu

HUA - 2021 - Winter School 2022 - One-Pager

HUA - 2021 - European Winter School Presentation

Școală de iarnă | Securitate cibernetică | 7-10 februarie 2022

Infineon (companie austriacă) organizează un eveniment de trei zile cu discuții și proiecte privind securitatea cibernetică. Școala de iarnă este un proiect IPCEI și oferă studenților perspective unice asupra lumii securității cibernetice la Infineon - cu accent pe provocările IoT și rețelele din companiile mari.

Înscrierile se încheie pe 22 decembrie 2021, iar numărul de participanți este limitat chiar dacă școala se va desfășura online. Mai multe informații în documentul din anexă și pe site-ul organizatorului.


Resurse

Flyer_WinterSchool_2022

Infineon: https://www.infineon.com/

IPCEI: https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/legislation/modernisation/ipcei_ro

Site: https://www.infineon.com/cms/en/product/promopages/schools/?redirId=58567#application

Invitatie webinar: 5G - Support for Next Generation Applications

Orange, partener ULBS, invită studentii să participe la webinarul ”5G - Support for Next Generation Applications”. Evenimetul va avea loc miercuri 10 noiembrie , orele 15:00 – 17:00 , după ora Europei Centrale. Inscrierile se pot face la adresele de mai jos.


Resurse

Link 5G Lab: https://5glab.orange.ro/webinar-5g-tehnologia-ce-va-sustine-urmatoare-generatie-de-aplicatii/

Link direct de inregistrare: https://www.eventbrite.com/e/5g-support-for-next-generation-applications-tickets-190337012127

Singapore Week of Innovation and Technology


In cadrul evenimentului Singapore Week of Innovation and Technology, Comisia Europeana va organiza EU – Singapore Matchmaking Event, care va avea loc in perioada 8-12 noiembrie 2021.
Organizatori principali: Comisia Europeana si Enterprise Singapore (ESG), cu sprijinul delegatiei EU in Singapore, Ministerul pentru Comert si Industrie din Singapore, Singapore Manufacturing Federation (ESF)

Data evenimentului de matchmaking: 11-12 noiembrie 2021
Perioada de inregistrari este deschisa pana la data de 21 septembrie.

Arii de focus:
Smart Cities and IoT
Advanced Manufacturing
Clean Energy
Digital Economy
Health and Wellness
Food and Agriculture
AI and Robotics
Emerging Technologies

Apel expresii de interes si link pentru inregistrare dedicat companiilor: https://eu-singapore-matchmaking-event.b2match.io/page-4881
Companiile si organizatiile interesate sa participe trebuie sa respecte cerintele mentionate in apelul pentru expresii de interes.


Resurse

https://eu-singapore-matchmaking-event.b2match.io/home

Agile Networks Technologies opportunities


We are solution partners for software development companies inthe fields of eCommerce, sales, and integrated services. We help ourclients in building an impressive customer journey and a sustainableacceleration of their digital business. Here at ANT, we believe in leadership at eye level, personal integrity,and excellence. We always do our very best in every situation andwe constantly focus on expanding our skills through learning andincreasing knowledge. Our colleagues are the key to our success,which is why we want the very best people as part of our team.


Resurse

https://agilenetworks.tech/en

Java Internship at ANT.pdf

Apply for Java developer with Spring knowledge

DIFV: Romania's AI leadership - how do we get there?


Do you have a passion for Artificial Intelligence and want to learn more about how this technology will shape the future? Perhaps you’d like to get a better understanding of the steps taken by tech champions in preparation for the next digital revolution.

Join our partners from @see40 on Wednesday, June 30 between 10:00AM - 12:00PM EET for Romania’s AI leadership - how do we get there?, the second conference from a series of 9 high-level online sessions that will comprise this year's Digital International Forum V: Artificial Intelligence.

Don't forget to register soon! https://cutt.ly/hn5OExe

Need more info? Check out our website: https://see40.org/dif2021/


Resurse

https://cutt.ly/hn5OExe

https://see40.org/dif2021/

Oportunitate participare || Horizon Europe Info Days / 28.06 - 09.07


În perioada 28 iunie - 9 iulie Comisia Europeană organizează evenimentul HORIZON Europe Info Days.
Pe parcursul celor 10 zile participanții vor avea posibilitatea de afla cât mai multe despre instrumentele și oportunitățile de finanțare puse la dispoziție prin intermediul programului pentru noua perioadă de programare.

Evenimentul este structurat pe 9 teme, fiecare cu un program de discuții exclusive și sesiuni practice dedicate unui grup diferit sau unei părți a noului program:

28.06: Research Infrastructure;
29.06 - 30.06: Cluster 4 - Digital, Industry & Space
30.06: Cluster 3 - Civil Security for Society;
01.07: Cluster 2 - Culture, Creativity & Inclusive Society;
01.07: The Marie Skłodowska-Curie Actions: what’s new under Horizon Europe
02.07: Cluster 1 - Health;
05.07 - 06.07: Cluster 5 - Climate, Energy & Mobility;
07.07: Cluster 6 - Food, Bioeconomy, Agriculture & Environment;
09.07: ERA & Widening


Participarea este gratuită și nu necesită înscrierea în prealabil, excepție făcând sesiunea dedicată Civil Security for Society unde este înregistrarea este necesară. Înregistrarea se poate face AICI.

Vă încurajăm să participați, în măsura timpului disponibil, la activitățile din cadrul Horizon Europe Info Days, fiind o bună oportunitate de a prospecta și chiar începe pregătirile pentru noi proiecte și inițiative ce pot aduce plus valoare.


Resurse

https://www.horizon-europe-infodays2021.eu/

https://seren4-heu-cluster3-infoday.b2match.io/signup

Oportunități de finanțare pentru IMM-uri || UFO Project B2B Matchmaking Sessions


Proiectul UFO oferă finanțare pentru sub-proiecte care propun soluții/servicii/produse inovative ce răspund provocărilor pentru unul din cele cinci sectoare:Mobilitate, Blue Growth, Climate/Environment, Finance and Insurance, Digital/Creative/Gaming. (câteva exemple de provocări/challenges din cele 5 sectoare sunt disponibile aici)

Soluțiile propuse trebuie să implice tehnologii SFO (Small Flying Objects: drone, nano sateliți etc.) sau tehnologii asociate (data analysis, senzori etc.).
Se finanțează propunerile colaborative (cel puțin două IMM-uri per proiect, preferabil din țări diferite). Pot aplica doar IMM-uri din Bulgaria, Franța, Grecia, România sau UK. Finanțarea poate ajunge până la 60.000 euro per IMM.
Pentru companiile care vor să aplice la UFO și sunt în căutare de parteneri, se organizează un B2B matchmaking event, în 30 iunie. Link înregistrare și detalii aici. (deadline pentru înscrieri 27 iunie).

Detalii suplimentare despre proiect sunt disponibile la https://www.ufoproject.eu/


Resurse

https://www.ufoproject.eu/download/ufo-briefing-papers/

https://ufo-project-open-call-matchmaking.b2match.io/

https://www.ufoproject.eu/

Oportunitate participare || Webinar Digital Manufacturing


European Digital SME Alliance organizează în data de 9 iunie un webinar dedicat Digital Manufacturing, cu focus pe modul în care companiile își pot optimiza procesele de producție și lanțurile de aprovizionare, folosind tehnologiile digitale.
Evenimentul se va desfășura în intervalul 11:00 - 12:00 CEST.

Totodată, agenda webinarului va cuprinde și o secțiune dedicată prezentării oportunităților de finanțare, dedicate IMM-urilor prin intermediul proiectului KYKLOS4.0 ce oferă granturi de până la 150.000 euro.

Mai multe informații despre agenda evenimentului cât și formularul de înscriere se regăsesc AICI.
Participarea este gratuită!


Resurse

European Digital SME Alliance

KYKLOS4.0

Formular

Cursuri gratuite cu certificare Google


DIGITAL WOMEN ROMÂNIA | Rampa ta de lansare într-o carieră de succes

Cursuri gratuite cu certificare Google

Resurse

https://digitalwomen.eu/

https://eos.ro/

Invitație participare Hackathon


Școala Informala de IT organizează intre 25-27 iunie 2021 Hackathonul "CHALLENGE ACCEPTED" dedicat studentilor dar si pasionaților care au idei de dezvoltare in zona de digitalizare si Smart City. Link eveniment: https://challenge.scoalainformala.ro

Resurse

https://challenge.scoalainformala.ro

Challenge Accepted Hackathon

Invitatie semnare scrisoare deschisa pentru interoperabilitate si deschidere in piete digitale


Digital SME Alliance invita IMM-urile sa sustina inititativa adresata Parlamentului European prin care se solicita cerinte mai puternice de interoperabilitate in viitoarea lege privind pietele digitale.

Solicitarea unui nivel ridicat de interoperabilitate ar oferi companiilor europene sansa de a concura echitabil in piete, oferind europenilor sansa de a alege solutii care ofera protectie mai ridicata asupra propriilor drepturi si valori.

In aceste conditii va extindem invitatia atat pentru a semna Scrisoarea deschisa, cat si pentru a disemina oportunitatea de a o semna spre propriile retele de contacte.

Procesul de semnare:
Scrisoarea se poate semna printr-un click pe "Sign the Letter"
Urmatoarea pagina va solicita conectarea, proces care dureaza 1 minut
In conditiile in care veti decide sustinerea unor viitoare campanii asemanatoare, detaliile vor fi pre-completate.

Termenul pentru semnare
Aceasta actiune va derula centralizarea semnaturilor in mod continuu, pe perioada implicarii organizatiei in conturarea actului legislativ (Digital Markets Act).
Membri Cluj IT interesati de informari si actiuni periodice privind acest subiect se pot alatura grupului de lucru Interoperability & Ethical Tech, organizat in cadrul Digital SME Alliance

Persoana de contact privind detalii legate de aceasta initiativa este Annika Linck, a.linck@digitalsme.eu

Certificare gratuita Microsoft Technology Certifications


Dragi studenți,

Am reușit să suplimentăm numărul de vouchere gratuite pentru certificările Azure Fundamentals (AZ-900) și Azure AI Fundamentals (AI-900). Ele sunt disponibile primilor 50 de studenți care se înscriu la acest link până la data de 19 martie 2021. Examenele vor avea loc la datele de 22 și 23 martie.

* Studenții care sunt deja înscriși la cursuri și la examene sunt rugați să ignore acest mesaj

INSCRIERE

Innovation Labs 2021, Hackathon Sibiu


Prima etapă locală a programului Innovation Labs 2021, Hackathon Sibiu. Evenimentul va avea loc online, în perioada 13-14 martie (sâmbătă și duminică), începând cu ora 9 https://www.facebook.com/events/539639923619403/

În cadrul acestui eveniment pot participa atât studenții care au o idee de afaceri (sau o soluție la o problemă), cât și studenții care doar vor să facă parte dintr-o echipă care dezvoltă o astfel de idee.

În cadrul proiectului există și o secțiune destinată ideilor din zona Agriculturii și Mediului. În acest context, am aprecia dacă puteți să încurajați studenții care au idei din această sferă, sau sunt în proces de elaborare a lucrării de licență să participe la eveniment. Toate echipele selectate să intre în programul Innovation Labs (în urma hackathon-ului) vor beneficia de 7 luni de mentorat și workshop-uri gratuite.

În plus, anul acesta, Innovation Labs și Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), lansează un apel pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parcurgerea drumului de la proiect tehnic la produs comercial viabil - printr-un track dedicat spin-off-urilor, sprijinit de către compania Orange. Astfel, cercetătorii din universități sunt invitați să participe în proiect alături de o echipă de studenți pentru a parcurge împreună drumul de la idee la produs comercial: acces link

Resurse

https://www.facebook.com/events/539639923619403/

Cursuri gratuite de certificare Microsoft Fundamentals pentru studenți


In baza parteneriatului existent  între Fundația EOS România – Educating for an Open Society (partener Microsoft), cu sediul în Timișoara și Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu prin Centrul de Transfer Cunoaştere HPI-ULBS, aducem la cunoștința studenților ULBS posibilitatea de a participa la o serie de cursuri de certificare gratuită.

În contextul Campaniei naționale de Educație Digitală 2021, Fundația EOS va organiza în luna martie un program de instruire Microsoft Certified Fundamentals pentru studenți.

Vă invităm să încurajați studenții interesați să participe la acest program. Înscrierile se vor face în ordinea primului venit – primul servit.

Studenții selectați vor beneficia gratuit de următoarele:

  • Acces la cursul online ales pe platforma Microsoft Learn
  • Participare la un curs intensiv (8 – 10 ore) susținut de un instructor Microsoft cu experiență
  • Licență de simulare în vederea pregătirii pentru examen
  • Un voucher de examen pentru susținerea examenului asociat cursului ales
  • Susținerea examenului prin platforma Certiport – Exams from Home și obținerea unei certificări Microsoft recunoscută internațional.

 Lista cursurilor disponibile și formularele de înscriere se regăsesc mai jos (un student poate opta pentru un singur curs):  

  1. Atelier Azure Fundamentals (curs de 8h)

Perioada: 11, 12 martie in intervalul 13.00 – 17.00

Max 28 de studenți

Înscriere aici: https://bit.ly/3jPUeQc  

  1. Atelier Azure Fundamentals (curs de 8h)

Perioada: 18, 19 martie in intervalul 13.00 – 17.00

Max 28 de studenți

Înscriere aici: https://bit.ly/2MY5jCF  

  1. Atelier Azure Fundamentals (curs de 8h)

Perioada: 25, 26 martie in intervalul 13.00 – 17.00

Max 28 de studenți

Înscriere aici: https://bit.ly/3qg4Hqt  

  1. Microsoft Azure AI Fundamentals (curs de 8 h)

Perioada: 10, 11, 12 martie in intervalul 10.00 – 13.00

Max 28 de studenți

Înscriere aici: https://bit.ly/2ZgUEFv  

  1. Microsoft Azure AI Fundamentals (curs de 8 h)

Perioada: 17, 18, 19 martie in intervalul 10.00 – 13.00

Max 28 de studenți

Înscriere aici: https://bit.ly/3793ABf  

  1. Microsoft Azure AI Fundamentals (curs de 8 h)

Perioada: 24, 25, 26 martie in intervalul 10.00 – 13.00

Max 28 de studenți

Înscriere aici: https://bit.ly/2OnKJfc  

 Dacă aveți orice fel de întrebări despre program, vă rugăm să reveniți cu un mesaj pe email sau sunați-ne la 0744-770687 (Gabriela Ford - Gabriela.Ford@eos.ro) și 0745-500731 (Laurențiu Bunescu - laurentiu.bunescu@eos.ro)

 

Contacte

Gabriela.Ford@eos.ro

laurentiu.bunescu@eos.ro

Conferinta online CONNECT.KG Discover the Next IT Hub of Central Asia


În perioada 15 - 19 martie se va desfășura evenimentul CONNECT.KG Discover the Next IT Hub of Central Asia. CONNECT.KG este o conferință complet online, care va reuni startup-uri IT locale și internaționale, companii digitale și specialiști din industria IT. În cadrul evenimentului vor fi prezente peste 40 de companii de IT din Kirghizstan. Conferința reprezintă o oportunitate de a cunoaște și interacționa cu actori ai domeniului tehnologic din Kirghizstan.

Pe scena discuțiilor vor fi abordate subiecte de interes la nivel mondial precum:

  • IT Education and Remote Learning
  • FinTech
  • Digital Tourism
  • E-Governance
  • E-Commerce
  • Emerging Technologies in Kyrgyzstan
  • Business Solutions
  • Health and Sciences.

Pentru mai multe detalii vă invităm să accesați , site-ul conferinței.

Resurse

https://connectkg.com/

Informare privind PRELUNGIRE APEL accesare fonduri pregătire proiecte în domeniile de Specializare Inteligentă din Regiunea Centru


Vă informăm că Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru prelungește perioada de depunere a fișelor de proiect pentru accesarea fondurilor destinate pregătirii proiectelor de infrastructură în domeniile de Specializare Inteligentă din Regiunea Centru. Noul termen până la care se vor putea depune solicitările de sprijin este 15.01.2021, ora 12.00 PM, ora României.

Varianta actualizată a Ghidul Solicitantului Simplificat pentru pregătirea portofoliului de proiecte pentru perioada de programare 2021-2027, în domeniul Specializării Inteligente, din Regiunea Centru a fost publicat pe site-ul ADR Centru, în data de 17.12.2020, cu modificări în ceea ce privește termenul de depunere și includerea în pachetul de documente a unei liste orientative cu indicatorii de proiect.

Ghidul solicitantului a fost elaborat de Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru în calitate de administrator de schemă de minimis/ajutor de stat în conformitate cu prevederile Programului Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020 și a OUG 88/2020 pentru susținerea actorilor regionali în pregătirea de proiecte strategice în domeniul Specializării Inteligente în vederea finanțării acestora în perioada 2021 – 2027, accelerând, astfel, procesul de ab-sorbție al fondurilor alocate.

Finanțarea este asigurată din Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1 „Întărirea capacității beneficiarilor de a pregăti și implementa proiecte finanțate din FESI și diseminarea informațiilor privind aceste fonduri”, Obiectivul Specific 1.1 „Întărirea capacității beneficiarilor de proiecte finanțate din FESI de a pregăti și de a implementa proiecte mature”, Acțiunea 1.1.1 „Asistență orizontală pentru beneficiarii FESI și specifică pentru beneficiarii POAT, POIM și POC, inclusiv instruire pentru aceștia și pentru potențialii beneficiari FESI”.

Mai multe informații pot fi obținute accesând website-ul ADR Centru, http://regio-adrcentru.ro/prelungire-si/

Resurse

http://regio-adrcentru.ro/prelungire-si/

SpaceEnd Challenge: Are you ready for your life’s Venture?


Evenimentul este dedicat tinerilor antreprenori si care abordează o serie de soluții si produse dezvoltate de echipe tinere din Spania si Romania. Evenimentul va avea loc Miercuri 9 decembrie, intervalul 17:00-19:00 (ora Romaniei)

La acest eveniment va fi prezentată si ideea echipei de studenți din anul III Calculatoare din ULBS - Andreea Purta, Andrei Florescu si Andreea Matei cu proiectul "Parking Wizard Solution".

Agenda discuțiilor include:

  • 17:00 - 17:10 II SpaceEnd Challenge: Programul IoT Tribe Space Endeavour
  • 17:10 - 17:30 II Studiu de caz: Julian Fernandez, CEO in varsta de 17 ani al companiei FOSSA Systems, producător de hardware dedicat dezvoltării de tehnologii pentru pico-satiliti
  • 17:30 - 17:40 II Start-up Pitch: Bianca Balan, TANDEM Team, Special Prize Winner la NASA Space Apps Challenge 2020 in București
  • 17:40 - 18:00 University projects presentations: Parking Wizard Solution - Andreea Purta, Andrei Florescu, Andreea Matei Research projects presentations – (TBC)
  • 18:00 - 18:30 II Sesiune QA

Înregistrările sunt deschise pe link-ul de inregistrare
Activitățile acestui eveniment sunt dedicate tinerilor si studenților interesați de zona antreprenoriatului, dezvoltare tehnologica (tehnologii spațiale, inginerie, soluții digitale), business si economie.
Participarea este gratuita, insa este conditionata de pre-inregistrarea in platforma.

Resurse

Meetup

Facebook

Linkedin

Consultare publică: Ghidul solicitantului aferent Acțiunii 2.2.1


AM POC și Autoritatea pentru Digitalizarea României au lansat spre consultare publică ghidul aferent Acțiunii 2.2.1 „Sprijinirea creșterii valorii adăugate generate de sectorul TIC și a inovării în domeniu prin dezvoltarea de clustere”.

În cadrul apelului de proiecte, se pot depune propuneri de proiecte cu aplicabilitate în următoarele domenii:

IoT,smart city/smart village
Cyber security
Big data
Inteligență artificială
Tranzacții electronice
e-guvernare
Digitizarea administrației publice
e-sănătate
Digitalizare (automatizare, robotizare) industrială

Solicitanții eligibili sunt IMM-urile care își desfășoară activitatea în România, centrate pe domeniul TIC, cât și cele care își desfășoară activitatea în cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC, precum și consorții formate între entitățile amintite.


Perioada de consultare publică: 17 - 30 iulie 2020

Resurse

http://mfe.gov.ro/consultare-publica-poc-ghidul-solicitantului-pentru-actiunea-2-2-1-sprijinirea-cresterii-valorii-adaugate-generate-de-sectorul-tic-si-a-inovarii-in-domeniu-prin-dezvoltarea-de-clustere-apel-nr-3/

Internship online prin Tehnologii Microsoft Cloud și Inteligență Artificială


În urma acordului de parteneriat dintre Fundația EOS – Educating for an Open Society (partener Microsoft), cu sediul în Timișoara și Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Centrul de Transfer Cunoaştere HPI-ULBS înregistrat la ULBS cu nr. 2188 din 04.06.2020, studenții și masteranzii facultăților de Inginerie şi Ştiinţe din cadrul ULBSpot beneficia de stagii de practică sub forma unor cursuri de certificare gratuită în tehnologii Microsoft Cloud (Azure) și Inteligență Artificială.

Cursul/urile de certificare este self-paced şi pot fi făcute oricând studenţii au timp și doresc. Este 100% online și nu presupune logarea la o anumită ora sau zi. Durata celor 4 cursuri oferite online este următoarea:

Azure Fundamentals – 10 ore
Microsoft 365 Fundamentals – 4,5 ore
Microsoft Dynamics – 12 ore
Power Platform – 3 ore

Studenții pot să aleagă un singur curs sau să le facă pe toate 4 și apoi să decidă pentru care din aceste cursuri doresc să susțină certificarea competențelor dobândite. Domeniile de competență pentru fiecare din cele 4 cursuri/certificări însoţesc acest mesaj.


Metodologia de aplicare:
1. Studenţii completează dosarul de Grup Ţintă (GT) și ataşează o copie a cărţii de identitate (CI). Acesta este disponibil la adresa http://grants.ulbsibiu.ro/proiectpractica107027/downloads/formulare_inregistrare
Dosarul completat este trimis pe mail dlui șef lucr.dr.ing. Matran Cristian, cristian.matran@ulbsibiu.ro
2. Validarea dosarului de GT
3. Studenţii completează dosarul de consiliere în cariera profesională, disponibil la adresa http://grants.ulbsibiu.ro/proiectpractica107027/downloads/dosar_consiliere_ulbs.zip.
Dosarul completat este trimis pe mail dnei Paul Monica paul_moni2006@yahoo.com
4. Studenţii se înscriu la cursurile de certificare în Inteligență Artificială și Tehnologie Cloud Azure oferite de Microsoft prin accesarea link-ului https://www.eos.ro/inregistrare-acc/
5. După parcurgerea acestor pași se trimite un mesaj persoanei de contact prin care se anunță finalizarea înscrierii.

Persoana de contact este dl. șef lucr.dr.ing. Matran Cristian, cristian.matran@ulbsibiu.ro

Observaţia 1: La finalizarea cursului/cursurilor, EOS Romania va oferi fiecărui student ULBS un certificat doveditor care să ateste parcurgerea respectivului curs/uri. În plus, cei mai buni studenți care dobândesc certificarea vor putea participa la un bootcamp de o săptămână în care vor învăța despre Tehnologii Microsoft Cloud și Inteligență Artificială și vor lucra cu experți în domeniu pentru dezvoltarea unor proiecte / idei de afaceri (sperăm față în față).

Observaţia 2: Primii 25 de studenţi din anii II, III sau IV din Facultatea de Inginerie care finalizează cu certificare cursul/cursurile alese vor primi un bonus financiar de 800 de lei acordat prin intermediul proiectului POCU/90/6.13/6.14/107027 „Practica din facultate – succes în cariera!” derulat de către Facultatea de Inginerie.

Resurse

Acceleratorul de Cariere in Cloud ULBS

MTC_OD_Azure_Fundamentals_AZ-900_0420

MTC_OD_365_Fundamentals_MS-900_0420

MTC_OD_Dynamics_Fundamentals_MB-901_0420

MTC_OD_Power_Platform_Fundamentals_PL-900_0420

http://grants.ulbsibiu.ro/proiectpractica107027/downloads/formulare_inregistrare

http://grants.ulbsibiu.ro/proiectpractica107027/downloads/dosar_consiliere_ulbs.zip

https://www.eos.ro/inregistrare-acc/

Finantare pentru IMM-uri


Informații referitoare la posibilitati de finantare de pana la 55.000 euro pentru IMM-uri care doresc dezvoltarea unei idei inovative.
Exista tipuri de aplicații experimentale (AE) pentru care se pot depune proiecte
• UNIC partener: o companie are ideea unei inovații, viziune clară asupra pieței, are nevoie de suport tehnic pentru validarea conceptului și partenerii cu un membru DigiFed (până la 55 k €)
• TWIN: două companii sunt partenere: prima vizează ideea unei inovații și suportul tehnic este oferit de a doua companie (până la 110k €, 55k € fiecare).
Detalii se regasesc mai jos la adresa și în documentul atașat

Resurse

https://digifed.org/explore/open-calls/

DigiFed-Slides-Webinar-3

Informare apeluri


În contextul pandemiei de COVID-19 au fost lansate la nivelul UE mai multe apeluri de proiecte în domeniul cercetării care ar putea fi de interes și pentru activitatea dumneavoastră:

Resurse

https://www.imi.europa.eu/news-events/press-releases/imi-launches-eur-45m-call-proposals-coronavirus

http://www.snf.ch/en/funding/programmes/coronavirus/Pages/default.aspx#Documents

https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/topic-details/imi2-2020-21-01

Întâlnire consorțiu regional inovare Brașov 04.12.2019


În data de 04 decembrie 2019 la Hotelul Kronwell din Braşov a avut loc întâlnirea Consorțiului Regional de Inovare (CRI) Centru. Din partea Universitatii Lucian Blaga din Sibiu a participat domnul Prof.dr.ing. Adrian Florea - directorul Centrului de Transfer de Cunoastere HPI-ULBS. Discuțiile din cadrul CRI Centru s-au axat în principal pe implementarea și monitorizarea Strategiei de Specializare Inteligentă a Regiunii Centru (RIS3) și modele de finanţare a inovării şi mediului de afaceri în perioada actuală de programare, precum şi în perioada 2021-2027. În cadrul întâlnirii a fost prezentat și discutat stadiul implementării RIS3 din Regiunea Centru – activităţi derulate, perspective, corelare cu RIS3 naţional.

In agenda evenimentului au fost incluse discutii intre membri CRI cu privire la competitivitatea Regiunii Centru din perspectiva contribuţiei domeniului cercetării, dezvoltării şi inovării. Participanții au fost invitaţi să discute, în atelierele de lucru, care sunt nevoile de dezvoltare şi direcţiile de acţiune necesare pentru creşterea contribuţiei inovării şi a specializării inteligente în economia regională. Agenda si o parte din prezentarile de la eveniment sunt atasate acestui mesaj.

Intalnirea s-a incheiat cu informarea catre participanti ca incepand cu Ianuarie 2020 agentia ADR centru va efectua o serie de vizite in universitatile partenere cu scopul intaririi colaborarii si identificarii concrete a unor proiecte implementabile folosind operatiuni specifice POR

Resurse

Comunicat pentru ULBS 6.12

Prezentare direcții finantare - CRI 4.12.2019

Stadiul implementării RIS3 în Regiunea Centru

PDR CENTRU 2021-2027 Analiza socioeconomică și analiza SWOT la nivelul Regiunii Centru

Agenda CRI 04_12_2019

Vizita profesorului Ulrich Weinberg la Sibiu


In data de 17 Octombrie in aula Avram Iancu a Facultatii de Litere si Arte a Universitatii Lucian Blaga din Sibiu profesorul Ulrich Weinberg director la School of Design Thinking, Hasso Plattner Institute, Potsdam, Germany a sustinut cuvantul de deschidere la cea de a 12-a editie a conferintei internationale "Engineering and Business Education" (ICEBE 2019) cu prezentarea "Design Thinking 4.0" - metode de aplicare a conceptului de Design Thinking in dezvoltarea si implementarea de solutii inovative pentru rezolvarea problemelor ce presupun procese complexe.

In cadrul vizitei domniei sale in Sibiu, Prof. Weinberg impreuna cu dl. prorector Claudiu Kifor si dl. Adrian Florea directorul CTC HPI-ULBS au inspectat stadiul lucrarilor la sediul laboratorului de Design Thinking din ULBS fiind placut surprins de evolutia lucrarilor (finalizarea primului nivel) si asigurand echipa din Sibiu de sprijin din partea HPI Germania in vederea finalizarii lucrarilor, pregatirea profesorilor instructori si startarea activitatilor de Design Thinking la ULBS.

Resurse

Lansare competiţie 2019 - Proiecte colaborative de cercetare - Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2021


Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), în calitate de Operator de Program, anunţă lansarea competiţiei pentru „Proiecte colaborative de cercetare” din cadrul „Programului Cercetare”, asociată Mecanismului Financiar Norvegian 2014 - 2021.

Prin acest instrument de finanţare, se urmăreşte susţinerea cooperării între cercetătorii din România şi Norvegia, fiind, de asemenea, un mijloc de stimulare a participării cercetătorilor români în competiţiile europene pentru finanţarea cercetării.

Termenul limită pentru depunerea propunerilor de proiecte este 16 decembrie 2019. Platforma pentru depunerea propunerilor de proiecte va fi disponibilă începând cu data de 27 septembrie 2019.

Apelul de propuneri de proiecte, vizeaza cercetarea fundamentală şi aplicativă în urmatoarele arii tematice1:

  • Energie
  • Mediu
  • Sănătate
  • Ştiinţe Sociale şi Umaniste, inclusiv studii de gen şi studii privind incluziunea socială
  • TIC
  • Biotehnologie

Cercetătorii sunt încurajaţi să înceapă discuţiile privind posibile proiecte cu potenţialii parteneri, în vederea construirii de consorţii şi a pregătirii propunerilor de proiecte. Pentru identificarea posibililor parteneri din Norvegia, este disponibilă o bază de date de cautare a partenerilor aici: https://www.forskningsradet.no/en/apply-for-funding/international-funding/eos-midlene/eea-and-norway-grantspartner-search/

Apelul de propuneri impune ca proiectele să fie depuse de către un consorţiu alcătuit din cel puţin o entitate legală din România şi una din Norvegia. Promotorul de Proiect va trebui să fie o organizaţie de cercetare eligibilă din România. Partenerii eligibili pot fi organizaţii de cercetare sau companii cu sediul în România sau în Norvegia.

Bugetul total al competiţiei este de 24.687.500 euro. Suma minimă a unui grant pentru care se poate aplica este de 500.000 euro, iar cea maximă este de 1.200.000 euro (tbc).

Durata unui proiect poate fi până la 36 de luni, cu posibilitatea de a se extinde cu încă 6 – 9 luni, dar fără a depăşi data de 30 aprilie 2024.

Resurse

https://uefiscdi.gov.ro/eea-grants-proiecte-colaborative-de-cercetare

Consultare publica - programul Europa Digitala 2021-2027


In urma cu aproximativ 1 an la Bruxelles Comisia Europeana a demarat o propunere de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI de instituire a programului Europa digitala pentru perioada 2021-2027. Programul Europa Digitala ar aduce investitii directe în valoare totala de 9.19 miliarde de euro pentru implementarea de tehnologii digitale inovatoare în cinci domenii-cheie: supercomputing, inteligenta artificiala, securitatea informatica, abilitatile digitale avansate, conducand la schimbari pozitive în vietile cetatenilor europeni si în demersul afacerilor. De asemenea, se doreste asigurarea utilizarii pe scara larga a acestor tehnologii digitale în întreaga economie si societate, în conformitate cu obiectivele si valorile ambitioase ale UE în materia dezvoltarii durabile. Obiectivul sau este de a îmbunatati competitivitatea Europei în economia digitala globala si de a-si spori autonomia tehnologica, prin construirea de capacitati, prin testarea tehnologiilor digitale si prin desfasurarea acestora.

In aceasta perioada are loc consultarea publica online pe programul Europa Digitala 2021-2027, in acest fel comisia asigurandu-se ca programul reflecta cele mai importante lucruri pentru societatea si întreprinderile europene (IMM-uri si companii mari), pentru administratiile publice de la toate nivelurile, pentru organizatiile de cercetare si mediul academic, pentru ONG-uri, pentru asociatiile cetatenilor si cetatenii privati din întreaga Uniune. Informatiile primite vor ajuta Comisia Europeana sa finalizeze Orientarile pentru Europa Digitala, a caror versiune va putea fi vizualizata online. Acestea vor forma apoi programele de lucru si cererile de propuneri pentru primii doi ani ai programului (2021-2022).

Consultarea publica se va încheia la data de 25 octombrie. Orice persoana interesata poate participa la consultare prin completarea formularului online disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/DEP_targeted_consultation Tot acolo se gasesc si informatii privind propunerea CE pentru programul Europa Digitala si draftul orientarilor pentru anii 2021-2022.

Avand in vedere ca cele 5 domenii cheie amintite anterior pot fi suport pentru aplicatii din multe alte domenii de activitate, cadrele didactice si cercetatorii din universitatea sibiana sunt invitati sa contribuie completand chestionarul astfel incat Comisia Europeana sa poata identifica si alte arii de interes pentru care vor putea genera apeluri de finantare.

Resurse

Card image cap

Regulament Europa digitala 2021

Anexa Europa digitala

Digital Europe Draft orientation for preparation of the work programme

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/DEP_targeted_consultation

MOOC on how to design Smart Specialisation Strategies starting 7 October 2019


Dear collegues, researchers and interested parties,

The BAK S3 (https://www.linkedin.com/company/27095580/) is delighted to announce the third Massive Open Online Course on Smart Specialisation Strategies starting 7 October 2019. We cordially invite you and the members of your organization to participate.

About the course

The course enrolment is free. The course offers an overview of the concept and methods to design and apply smart specialisation strategies. The lecturers and will use theories and case studies to explain the practice and implementation of a smart specialisation strategy. Hereby the MOOC is proud to present that among others Peter Berkowitz will inform the participants on the S3 lessons learned from the past and on new regulations. The subject of the course – smart specialisation – was originally developed by D. Foray (EPFL), P. David (Stanford) and B. Hall (Berkeley) within the framework of a European Commission Expert Group. Smart Specialisation has had an immense impact in Europe and then beyond after the European Council’s decision to adopt smart specialisation as an essential principle of European regional policies.

The smart specialisation concept involves both a general innovation policy concept and a method designed to operationalise this concept. This method enables regions to design a regional innovation policy, to encourage the emergence and growth of innovation microsystems in the selected sectors. It means identifying the unique characteristics and assets of each region and thus highlighting each region’s true competitive advantages and unique potential. However, smart specialisation requires a substantial amount of knowledge in order to be designed and successfully implemented. It is there, where our MOOC wants to set the focus. The goal is to stimulate enthusiasm for innovation in each of the participants regions, developing creative structures and finding out the most potential. Find more information in the attached documents.

Resurse

Card image cap

MOOC S3_Information

https://www.linkedin.com/company/27095580/

https://www.smartspecialisation.ch/massive-open-online-course/

Design Thinking: The Creative Power of Teams


In data de 9 iulie 2019, la sediul Centrului de Invatare al ULBS, de pe Bd.-ul Victoriei, nr. 31, s-a desfasurat workshopul "Design Thinking: The Creative Power of Teams", sustinut de Prof.dr. Ulrich Weinberg, de la HPI School of Design Thinking din Germania. In cadrul workshopului au fost descrise metode de aplicare a conceptului de Design Thinking in dezvoltarea si implementarea de solutii inovative pentru rezolvarea problemelor ce presupun procese complexe.

Conceptul de Design Thinking a fost introdus în premiera la nivel mondial la Universitatea Stanford din Palo Alto USA în anul 2005 iar apoi, pe plan european a fost implementat de catre Institutul Hasso Plattner Potsdam din Germania în anul 2007. Conceptul presupune gândirea unui produs nou pornind de la faza de proiect atât din perspectiva tehnica (fezabilitate tehnologica), a necesității si utilizarii de catre societate cât și a viabilitatii economice. Se bazeaza pe puterea creatoare a muncii în echipa, colaborare, inovare, interdisciplinaritate. Implementarea acestui concept presupune un proces iterativ bazat pe urmatoarele stari: întelegere, observare, definirea unui punct de vedere, concepere, dezvoltarea unui prototip si testare

Resurse

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Manufacturing Science and Education - MSE 2019


În perioada 5-7 Iulie Facultatea de Inginerie a ULBS a organizat a 9-a ediție a conferinței internaționale "Manufacturing Science and Education - MSE 2019". În cadrul conferinței domnul Prof.dr.ing. Christoph MEINEL, Decan al Facultății Digital Engineering și Director al Institutului Hasso Plattner Potsdam Germania, a fost invitat si a susținut prelegerea intitulată "Re-Imagine the Future in an Age of Digital Transformation" atingând probleme actuale, provocări și soluții posibile cauzate de digitalizarea asupra sistemului de educație, angajațiilor din companii, de la simpli muncitori până la manageri dar și asupra întregului sector industrial.

Resurse

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Card image cap

Zero Robotics High School Tournament


Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a sprijinit participarea componentilor echipelor Valak de la Colegiul National 'Octavian Goga' Sibiu si Quaternion de la Colegiul National 'Gheorghe Lazar' Sibiu la faza finala a editiei 2018 a concursului international Zero Robotics High School Tournament organizat de Massachusetts Institute of Technology în parteneriat cu NASA care a avut loc in 12 Ianuarie 2019 la Cambridge, Massachusetts, SUA

Resurse

Card image cap
Sursa foto Direcția Comunicații și Marketing a ULBS

Acordare medalii de aur


Consiliul de Administrație al ULBS a aprobat acordarea medaliei de aur domnului Hasso Plattner si domnului prof. dr. Christoph Meinel, CEO HPI, pentru contribuția majoră în dezvoltarea Universitătii "Lucian Blaga" din Sibiu prin actul de donație oferit de către Fundația Hasso Plattner.

Resurse

Hotararea Consiliului de Administrație al ULBS nr. 23 din 10.07.2018

Propunere acordare medalie avizată de către Consiliul de administrație al ULBS

Card image cap
Sursa foto Institutul Hasso Plattner

Aprobare Statut Institut


Senatul ULBS a aprobat Statutul Institutului de transfer de cunoaștere HPI – ULBS în ședința ordinară din data de 26 iulie 2018, cu modificări față de Hotărârea Consiliului de administrație privind Denumirea și Organigrama acesteia.

Resurse

Statutul institutului de transfer de cunoaștere HPI – ULBS

Hotărârea Senatului nr 3473 din 26 iulie 2018

Card image cap
Sursa foto Direcția Comunicații și Marketing a ULBS

Semnarea acordului


Ambasada României la Berlin a găzduit în data de 19 iulie 2018 ceremonia de semnare a acordului dintre Institutul "Hasso Plattner" și Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu, prin care instituția germană donează suma de 4,2 milioane de Euro către universitatea românească.

Proiectul a fost negociat în ultimii doi ani de către Prof. Dr. Christoph Meinel - director al Institutului Hasso Plattner și Prof. Dr. Ioan Bondrea - rectorul ULBS, în urma unei inițiative și prin mijlocirea Ambasadei României la Berlin și a ambasadorului Emil Hurezeanu.

Donația este destinată construirii de laboratoare și derulării proiectelor de cercetare, precum și burselor studenților români ai Institutului Hasso Plattner

La ceremonie a fost prezent ministrul român al educației, domnul Valentin Popa, Împuternicitul landului Brandenburg la nivel federal și Însărcinat pentru Relații Internaționale, secretarul de stat Thomas Kralinski, membri ai conducerii celor două instituții de învățământ.

Resurse

Anunț semnare acord pe www.ulbsibiu.ro

Anunț semnare acord pe romania-insider.com

Card image cap
Sursa foto Ambasada României în Republica Federală Germania