Această direcție de cercetare urmărește să exploreze și să analizeze tendințele emergente în Psihologia Educației, cu scopul de a înțelege impactul lor asupra proceselor de învățare și dezvoltare a elevilor. Studiile se vor concentra pe aspecte cheie precum dezvoltarea competențelor socio-emoționale, factorii psihosociali în învățare, aplicarea neuroștiințelor în pedagogie, și reziliența și adaptabilitatea în educație.
- Programe de dezvoltare a competențelor socio-emoționale și impactul lor asupra succesului academic și stării de bine.
- Reglarea emoțională în contexte școlare: strategii eficiente și impactul lor pe termen lung.
- Influența mediului familial; rolul părinților și al mediului de acasă în starea de bine a elevilor.
- Bullying-ul și cyberbullying-ul; impactul lor asupra sănătății mintale și performanței școlare.
- Relațiile profesor-elev; importanța legăturilor pozitive și efectele asupra motivației și învățării.
- Efectele programelor bazate pe neuroștiințe asupra învățării și stării de bine.
- Dezvoltarea rezilienței la elevi: factori și programe care susțin capacitatea de a face față provocărilor.
- Adaptabilitatea în contexte de schimbare: cum se adaptează elevii la schimbările rapide din mediul educațional.