CENTRUL DE CERCETARE ŞI ANALIZĂ PSIHOPEDAGOGICĂ

Misiune

Centrul de Cercetare şi Analiză Psihopedagogică este un centru de cercetare aplicativă, care se bazează pe translatarea realităţilor teoretice existente în domeniul educaţional în acţiuni de intervenție la toate ciclurile curriculare cu scopul îmbunătăţirii procesului de învățământ, în concordanță cu necesităţile de perfecţionare şi perspectivele de evoluţie a ştiinţelor educaţiei în spaţiul naţional şi european.

Motto: „Îndrăznește, cercetează, inovează"

Evenimente :

Conferința Internaţională de Educaţie Nonformală – INEC 2025

Conferința Internaţională de Educaţie  Nonformală  –  INEC 2025, aflată la a zecea ediție și la al doisprezecelea an de existență,…
INFORMAȚII

Educația Incluzivă – Realități. Provocări. Repere

The ONLINE International Conference "INCLUSIVE EDUCATION - REALITIES. CHALLENGES. BENCHMARKS organized by the Department for Teacher Training within Lucian Blaga…
INFORMAȚII

Conferinţa Naţională PIPP – Ediţia a IX-a Școala Altfel – Educație și instrucție

Conferința Națională  PIPP Școala Altfel - Educație și instrucție,  se va desfășura în data de 23 noiembrie 2024. Organizatori: Departamentul…
INFORMAȚII

Cercetare ULBS

Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, prin Serviciul Cercetare, Dezvoltare, Inovare, oferă suport constant pentru a asigura un nivel ridicat de performanță al cercetării științifice în mediul academic sibian, în context național și internațional.

Fondat în 2014, Centrul de Cercetare și Analiză Psihopedagogică își propune să contribuie activ la inovația în educație prin expertiză, formare, studii și cercetări, bazându-se pe translatarea realităţilor teoretice din domeniul Științe ale Educației în realităţi practice. Rezultatele acestor studii au aplicabilitate imediată sau predictibilă în mediul educațional.

Obiective

Cercetarea, dezvoltarea și implementarea unor modele de mentorat specifice unorcontexte educaționale variate în vederea îmbunătățirii calităţii procesului de învățământ.
Dezvoltarea și implementarea de practici educaționale inovatoare și eficiente care sărăspundă nevoilor complexe și variate ale educației contemporane în diverse contexte.
Analiza abordării interculturalității în educație cu scopul actualizării competențelorprofesionale la nevoi curente și viitoruri posibile.
Identificarea unor soluții adecvate de elaborare, dezvoltare și promovare amodelelor de acțiune și intervenție în incluziunea educațională.
Inițierea și dezvoltarea de practici inovatoare de leadership educațional prin cercetareavansată, dezvoltare profesională continuă și colaborare interdisciplinară, cu scopul final de a îmbunătăți calitatea educației și performanța instituțională.
Cercetarea, dezvoltarea și implementarea unor strategii inovative de predare, învățare șievaluare bazate pe tehnologie digitală, adaptate contextului educațional din România, pentru a îmbunătăți calitatea și accesibilitatea educației la toate nivelurile de învățământ, cu un accent special pe integrarea VR/AR și AI.
Investigarea modului în care practica pedagogică poate influența pregătirea practică a viitorilor profesori.
Identificarea și evaluarea tendințelor contemporane în Psihologia Educației, cuscopul de a dezvolta strategii și intervenții educaționale inovatoare care să îmbunătățească performanța academică și starea de bine a elevilor.