CENTRUL DE CERCETARE ŞI ANALIZĂ PSIHOPEDAGOGICĂ
centers.ulbsibiu.ro/ccap
PLAN DE CERCETARE - IUNIE 2024
CENTRUL DE CERCETARE ŞI ANALIZĂ PSIHOPEDAGOGICĂ
Direcții de cercetare
Mentorat în educaţie şi formare - Prof. univ. dr. habil. Daniela Mara
- Managementul proiectelor de dezvoltare a mentoratului în instituțiile de învățământ
- Sentimentul de apartenență al cadrelor didactice la comunitatea instituției de învățământ
- Strategii de creştere a autoeficacităţii persoanei mentorate
Orientări contemporane în educație – Conf. univ. dr. Daniela Maria Cretu
- Dezvoltarea competenței de cercetare în educație în formarea inițială a cadrelor didactice
- Formatori de profesori: Experiențe, provocări și oportunități de dezvoltare profesională
Pedagogie digitală – Lect. univ. dr. Maria Popa
- Inovarea metodologiilor de predare prin utilizarea tehnologiilor emergente
- Gamificarea în educație: designul și impactul jocurilor educaționale
- Impactul utilizării realității virtuale (VR) și augmentate (AR) în procesul de învățare
- Rolul educației bazate pe simulări în pregătirea profesională continuă
- Studiul efectelor educației digitale asupra dezvoltării abilităților critice și analitice
Educație interculturală. Educație pentru minorități - Educație interculturală. Educație pentru minorități
- Comunicarea educațională în dialogul intercultural
- Obiectivele educației interculturale prin lupa mijloacelor pedagogiei teatrale.
- Impactul comunității de practică și de învățare colaborativă, interculturală și transdisciplinară asupra sentimentului de responsabilitate privind dezvoltarea proprie și dezvoltarea instituțională.
Echitate, diversitate și incluziune în educație - Lect. univ. dr. Alina Georgeta Mag
- Practica bazată pe dovezi – Bune practici la nivel de școală
- Implementarea practicilor bazate pe cercetare pentru incluziunea școlară
- Volum colectiv Educația incluzivă în sala de clasă. Ghid de bune practici. Ediția a II-a
Leadership în educație – Prof. univ. dr. Carmen Sonia Duse
- Identificarea factorilor cheie care contribuie la succesul leadership-ului transformațional în contextul școlar.
- Ghiduri și recomandări practice pentru directori și lideri educaționali pentru a îmbunătăți performanța academică și climatul școlar.
- Dezvoltarea unor programe de formare inovative pentru liderii educaționali bazate pe rezultatele cercetării.
Oportunități și provocări actuale în practica pedagogică - Conf. univ. dr. Carmen Maria Chișiu
- Identificarea factorilor cheie din practica pedagogică, care contribuie la succesul viitorilor profesori
- Ghiduri și recomandări practice pentru mentori și studenți pentru a îmbunătăți eficiența în procesul de predare-învățare-evaluare
- Dezvoltarea unui program de formare pentru profesorii mentori bazat pe rezultatele cercetării
Tendințe actuale în Psihologia Educației - Lect. univ. dr. Olivia Andrei
- Programe de dezvoltare a competențelor socio-emoționale și impactul lor asupra succesului academic și stării de bine.
- Reglarea emoțională în contexte școlare: strategii eficiente și impactul lor pe termen lung.
- Influența mediului familial; rolul părinților și al mediului de acasă în starea de bine a elevilor.
- Bullying-ul și cyberbullying-ul; impactul lor asupra sănătății mintale și performanței școlare.
- Relațiile profesor-elev; importanța legăturilor pozitive și efectele asupra motivației și învățării.
- Efectele programelor bazate pe neuroștiințe asupra învățării și stării de bine.
- Dezvoltarea rezilienței la elevi: factori și programe care susțin capacitatea de a face față provocărilor.
- Adaptabilitatea în contexte de schimbare: cum se adaptează elevii la schimbările rapide din mediul educațional.