• Centrul de

    Cercetare și Analiză Psihopedagogică

  • Confucius

    "Natura ne aseamănă, educația ne deosebește"

  • Centrul de

    Cercetare și Analiză Psihopedagogică

  • Confucius

    "Natura ne aseamănă, educația ne deosebește"

PLAN DE CERCETARE - IUNIE 2024

 

CENTRUL DE CERCETARE ŞI ANALIZĂ PSIHOPEDAGOGICĂ

 


 

Direcții de cercetare

 

Mentorat în educaţie şi formare - Prof. univ. dr. habil. Daniela Mara

  • Managementul proiectelor de dezvoltare a mentoratului în instituțiile de învățământ
  • Sentimentul de apartenență al cadrelor didactice la comunitatea instituției de învățământ
  • Strategii de creştere a autoeficacităţii persoanei mentorate

 

Orientări contemporane în educație – Conf. univ. dr. Daniela Maria Cretu

  • Dezvoltarea competenței de cercetare în educație în formarea inițială a cadrelor didactice
  • Formatori de profesori: Experiențe, provocări și oportunități de dezvoltare profesională

 

Pedagogie digitală – Lect. univ. dr. Maria Popa

  • Inovarea metodologiilor de predare prin utilizarea tehnologiilor emergente
  • Gamificarea în educație: designul și impactul jocurilor educaționale
  • Impactul utilizării realității virtuale (VR) și augmentate (AR) în procesul de învățare
  • Rolul educației bazate pe simulări în pregătirea profesională continuă
  • Studiul efectelor educației digitale asupra dezvoltării abilităților critice și analitice

 

Educație interculturală. Educație pentru minorități - Educație interculturală. Educație pentru minorități

  • Comunicarea educațională în dialogul intercultural
  • Obiectivele educației interculturale prin lupa  mijloacelor pedagogiei teatrale.
  • Impactul comunității de practică și de învățare colaborativă, interculturală și transdisciplinară asupra sentimentului de responsabilitate privind dezvoltarea proprie și dezvoltarea instituțională.

 

Echitate, diversitate și incluziune în educație - Lect. univ. dr. Alina Georgeta Mag

  • Practica bazată pe dovezi – Bune practici la nivel de școală
  • Implementarea practicilor bazate pe cercetare pentru incluziunea școlară
  • Volum colectiv Educația incluzivă în sala de clasă. Ghid de bune practici. Ediția a II-a

 

Leadership în educație – Prof. univ. dr. Carmen Sonia Duse

  • Identificarea factorilor cheie care contribuie la succesul leadership-ului transformațional în contextul școlar.
  • Ghiduri și recomandări practice pentru directori și lideri educaționali pentru a îmbunătăți performanța academică și climatul școlar.
  • Dezvoltarea unor programe de formare inovative pentru liderii educaționali bazate pe rezultatele cercetării.

 

Oportunități și provocări actuale în practica pedagogică - Conf. univ. dr. Carmen Maria Chișiu

  • Identificarea factorilor cheie din practica pedagogică, care contribuie la succesul viitorilor profesori
  • Ghiduri și recomandări practice pentru mentori și studenți pentru a îmbunătăți eficiența în procesul de predare-învățare-evaluare
  • Dezvoltarea unui program de formare pentru profesorii mentori bazat pe rezultatele cercetării

 

Tendințe actuale în Psihologia Educației - Lect. univ. dr. Olivia Andrei

  • Programe de dezvoltare a competențelor socio-emoționale și impactul lor asupra succesului academic și stării de bine.
  • Reglarea emoțională în contexte școlare: strategii eficiente și impactul lor pe termen lung.
  • Influența mediului familial; rolul părinților și al mediului de acasă în starea de bine a elevilor.
  • Bullying-ul și cyberbullying-ul; impactul lor asupra sănătății mintale și performanței școlare.
  • Relațiile profesor-elev; importanța legăturilor pozitive și efectele asupra motivației și învățării.
  • Efectele programelor bazate pe neuroștiințe asupra învățării și stării de bine.
  • Dezvoltarea rezilienței la elevi: factori și programe care susțin capacitatea de a face față provocărilor.
  • Adaptabilitatea în contexte de schimbare: cum se adaptează elevii la schimbările rapide din mediul educațional.