În cursul săptămânii trecute, mai exact în 27.10.2022, la sediul Departamentului de Relații Internaționale, Științe Politice și Studii de Securitate, o parte din membri Laboratorului pentru Analiza Conflictului Transnistrean, mai exact lect. univ. dr Marius Șpechea și asist. univ. drd. Mihai Melintei au realizat o scurtă și introductivă prezentare a activităților și proiectelor derulate de LACT, studenților din anul I.
Fiind, program de cercetare al Centrului de Cercetări în Științe Politice, Relații Internaționale și Studii Europene (instituția de cercetare a Departamentului de Relații Internaționale, Științe Politice și Studii de Securitate – Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu), membri LACT au considerat oportună și necesară o prezentare pentru studenții din anul I de studiu, în ideea familiarizării acestora cu activitățile de cercetare ale Departamentului și ale Laboratorului. Analiza conflictului transnistrean fiind un studiu de caz relevant în înțelegerea dinamicilor de securitate și a relațiilor internaționale din regiune și nu numai, precum și familiarizarea studenților cu metodele și instrumentele de lucru specifice domeniului.
Totodată, dincolo de prezentarea activităților din trecut și a obiectivelor asumate de LACT, studenților le a fost prezentată producția științifică a laboratorului din ultimii ani, cu accent pe lucrările cu rol de instrument de lucru în cercetarea științifică, cum ar fi Anuarul LACT, Cronologia Conflictului Transnistrean sau Bibliografia Conflictului Transnistrean. Iar spre finalul prezentării au fost anunțate și două noi proiecte avute în vedere de membri LACT și anume realizarea unei cronologii online a conflictului transnistrean, precum și o cercetare care vizează observarea interesului internațional /al actorilor internaționali, în raport cu dosarul transnistrean după 24 februarie 2022.
Scopul acestei prezentări fiind acela de a încuraja și cultiva interesul pentru cercetarea științifică în rândul studenților și chiar implicarea lor în diferite proiecte de cercetare care să contribuie concret la formarea lor profesională.